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잠언 12장

작성자 관리자 댓글 0건 조회 3회
작성일 21-12-06 20:36
잠언 12장

1 훈계를 좋아하는 자는 지식을 좋아하나니 징계를 싫어하는 자는 짐승과 같으니라
1 Whoso loveth  instruction  loveth  knowledge : but he that hateth  reproof  is brutish .

2 선인은 여호와께 은총을 받으려니와 악을 꾀하는 자는 정죄하심을 받으리라
2 A good  man obtaineth  favour  of the LORD : but a man  of wicked devices  will he condemn .

3 사람이 악으로 굳게 서지 못하나니 의인의 뿌리는 움직이지 아니 하느니라
3 A man  shall not be established  by wickedness : but the root  of the righteous  shall not be moved .

4 어진 여인은 그 지아비의 면류관이나 욕을 끼치는 여인은 그 지아비로 뼈가 썩음 같게 하느니라
4 A virtuous  woman  is a crown  to her husband : but she that maketh ashamed  is as rottenness  in his bones .

5 의인의 생각은 공직하여도 악인의 도모는 궤휼이니라
5 The thoughts  of the righteous  are right : but the counsels  of the wicked  are deceit .

6 악인의 말은 사람을 엿보아 피를 흘리자 하는 것이어니와 정직한 자의 입은 사람을 구원하느니라
6 The words  of the wicked  are to lie in wait  for blood : but the mouth  of the upright  shall deliver  them.

7 악인은 엎드러져서 소멸되려니와 의인의 집은 서 있으리라
7 The wicked  are overthrown , and are not: but the house  of the righteous  shall stand .

8 사람은 그 지혜대로 칭찬을 받으려니와 마음이 패려한 자는 멸시를 받으리라
8 A man  shall be commended  according  to his wisdom : but he that is of a perverse  heart  shall be despised .

9 비천히 여김을 받을찌라도 종을 부리는 자는 스스로 높은체 하고도 음식이 핍절한 자보다 나으니라
9 He that is despised , and hath a servant , is better  than he that honoureth  himself, and lacketh  bread .

10 의인은 그 육축의 생명을 돌아보나 악인의 긍휼은 잔인이니라
10 A righteous  man regardeth  the life  of his beast : but the tender mercies  of the wicked  are cruel .

11 자기의 토지를 경작하는 자는 먹을 것이 많거니와 방탕한 것을 따르는 자는 지혜가 없느니라
11 He that tilleth  his land  shall be satisfied  with bread : but he that followeth  vain  persons is void  of understanding .

12 악인은 불의의 이를 탐하나 의인은 그 뿌리로 말미암아 결실하느니라
12 The wicked  desireth  the net  of evil  men: but the root  of the righteous  yieldeth  fruit.

13 악인은 입술의 허물로 인하여 그물에 걸려도 의인은 환난에서 벗어나느니라
13 The wicked  is snared  by the transgression  of his lips : but the just  shall come out  of trouble .

14 사람은 입의 열매로 인하여 복록에 족하며 그 손의 행하는대로 자기가 받느니라
14 A man  shall be satisfied  with good  by the fruit  of his mouth : and the recompence  of a man's  hands  shall be rendered  unto him.

15 미련한 자는 자기 행위를 바른줄로 여기나 지혜로운 자는 권고를 듣느니라
15 The way  of a fool  is right  in his own eyes : but he that hearkeneth  unto counsel  is wise .

16 미련한 자는 분노를 당장에 나타내거니와 슬기로운 자는 수욕을 참느니라
16 A fool's  wrath  is presently  known : but a prudent  man covereth  shame .

17 진리를 말하는 자는 의를 나타내어도 거짓 증인은 궤휼을 말하느니라
17 He that speaketh  truth  sheweth forth  righteousness : but a false  witness  deceit .

18 혹은 칼로 찌름 같이 함부로 말하거니와 지혜로운 자의 혀는 양약 같으니라
18 There is  that speaketh  like the piercings  of a sword : but the tongue  of the wise  is health .

19 진실한 입술은 영원히 보존되거니와 거짓 혀는 눈 깜짝일 동안만 있을 뿐이니라
19 The lip  of truth  shall be established  for ever : but a lying  tongue  is but for a moment .

20 악을 꾀하는 자의 마음에는 궤휼이 있고 화평을 논하는 자에게는 희락이 있느니라
20 Deceit  is in the heart  of them that imagine  evil : but to the counsellors  of peace  is joy .

21 의인에게는 아무 재앙도 임하지 아니하려니와 악인에게는 앙화가 가득하리라
21 There shall no evil  happen  to the just : but the wicked  shall be filled  with mischief .

22 거짓 입술은 여호와께 미움을 받아도 진실히 행하는 자는 그의 기뻐하심을 받느니라
22 Lying  lips  are abomination  to the LORD : but they that deal  truly  are his delight .

23 슬기로운 자는 지식을 감추어 두어도 미련한 자의 마음은 미련한 것을 전파하느니라
23 A prudent  man  concealeth  knowledge : but the heart  of fools  proclaimeth  foolishness .

24 부지런한 자의 손은 사람을 다스리게 되어도 게으른 자는 부림을 받느니라
24 The hand  of the diligent  shall bear rule : but the slothful  shall be under tribute .

25 근심이 사람의 마음에 있으면 그것으로 번뇌케 하나 선한 말은 그것을 즐겁게 하느니라
25 Heaviness  in the heart  of man  maketh it stoop : but a good  word  maketh it glad .

26 의인은 그 이웃의 인도자가 되나 악인의 소행은 자기를 미혹하게 하느니라
26 The righteous  is more excellent  than his neighbour : but the way  of the wicked  seduceth  them.

27 게으른 자는 그 잡을 것도 사냥하지 아니하나니 사람의 부귀는 부지런한 것이니라
27 The slothful  man roasteth  not that which he took in hunting : but the substance  of a diligent  man  is precious .

28 의로운 길에 생명이 있나니 그 길에는 사망이 없느니라
28 In the way  of righteousness  is life

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